Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Warszawa: Decyzja o ewentualnej zmianie przebiegu II linii w ciągu roku

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
05-03-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu / Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Warszawa: Decyzja o ewentualnej zmianie przebiegu II linii w ciągu roku
fot. Metro Warszawskie
Zarząd miasta 4 marca zajmował się kwestią zmiany przebiegu II linii metra na jej północno-wschodnim odcinku – przekierowaniu z Bródna na Zieloną Białołękę. Ustalono, że będą jeszcze potrzebne pogłębione analizy demograficzne i finansowe. Kiedy może zapaść decyzja? – To kwestia nie miesięcy, a bliżej roku – mówi Bartosz Milczarczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Warszawie.

Jak pisaliśmy, radni i władze Białołęki zabiegają o zmianę przebiegu końcowego odcinka II linii metra – zamiast stacji Bródno u zbiegu Kondratowicza i Rembielińskiej proponują budowę przystanku Grodzisk w rejonie Trasy Toruńskiej i Głębockiej, gdzie mógłby powstać wielki węzeł przesiadkowy. Miasto odebrało już nawet ogólne opracowanie dot. oceny przebiegu II linii na wschodnio-północnym odcinku. Ekspertom wyszło, że przy założonych liczbach ludności można myśleć o rozgałęzieniu kolei podziemnej, choć przyznali zarazem, że przyjęte, narzucone przez zamawiającego prognozy demograficzne mogą być zbyt optymistyczne.

 

Być może dlatego też władze miasta nie podjęły jeszcze żadnej konkretnej decyzji ws. ewentualnej zmiany przebiegu. – Zaczynamy od przygotowania bardzo kompleksowej analizy demograficznej dla całego miasta. Dane dot. Białołęki i Targówka będziemy brać pod uwagę w rozważaniach o zmianie przebiegu II linii – mówi Bartosz Milczarczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Warszawie, który dodaje, że powstanie tego opracowania to kwestia miesięcy. Posłuży ono także do decydowania o innych miejskich inwestycjach komunikacyjnych.

 

– Oprócz tego zbierzemy informacje z Biura Edukacji i Biura Architektonicznego, ale również skorzystamy z pomocy fachowców i kadry naukowej. Zależy nam na tym, żeby mieć bardzo mocne dane przed kolejnym etapem, czyli analizą ekonomiczną – wyjaśnia Milczarczyk. Jak dodaje, trzeba się zastanowić, czy wobec ewentualnej decyzji o zmianie przebiegu będzie istniała możliwość uzyskania dofinansowania unijnego – przy inwestycjach unijnych też wymagana jest określona stopa zwrotu.

 

Rzecznik magistratu mówi, że wiążące ustalenia to kwestia roku. – Gdy będziemy mieli twarde dane, zostanie podjęta ewentualna decyzja. W tej chwili skupiamy się na 3+3 (przedłużenia po trzy stacje w każdą stronę) – mówi Bartosz Milczarczyk. Jak dodaje, zmiana przebiegu metra na którymkolwiek innym odcinku nie jest brana pod uwagę.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5